Zadania w ramach administracji Siecią Miejską:
- planowanie rozwoju, przedstawianie inicjatyw rozbudowy Sieci Miejskiej, budowy nowych odcinków oraz zakupu obsługujących ich urządzeń,
- planowanie i wykonywanie prac związanych z udostępnianiem i poszerzaniem oferty usług sieciowych w Sieci Miejskiej,
- realizacja zadań związanych z budową, eksploatacją i zarządzaniem Siecią Miejską,
- wykonywanie zadań operacyjnych związanych z administracją, eksploatacja, utrzymaniem ruchu i diagnostyką urządzeń oraz okablowania Sieci Miejskiej,
- prowadzenie rozliczeń finansowych użytych zasobów Sieci Miejskiej,
- przyjmowanie i opiniowanie wniosków o przyłączenie sieci lokalnych do Sieci Miejskiej, podłączanie sieci lokalnych nowych użytkowników,
- nadzór merytoryczny nad realizacją inwestycji w Sieci Miejskiej,
- nadzór nad prawidłową eksploatacją Sieci Miejskiej,
- wykonywanie zaleceń Zarządzającego Sieci Miejskiej,
- administrowanie urządzeniami i zasobami Sieci Miejskiej,
- zarządzanie adresacją w Sieci Miejskiej, przydzielanie adresacji sieciom lokalnym,
- utrzymywanie bieżących kontaktów z administratorami sieci lokalnych podłączonych do Sieci Miejskiej,
- rozwój oprogramowania specjalistycznego do zarządzania Siecią Miejską,
- prowadzenie odpłatnych szkoleń i konsultacji,
- samokształcenie i doskonalenie umiejętności obsługi sieci, zdobywanie certyfikatów technicznych,
- współpraca naukowa i techniczna z instytucjami zewnętrznymi.