Załącznik nr 2 do
POROZUMIENIA ŚRODOWISKOWEGO
w sprawie rozwoju, utrzymania i eksploatacji
Miejskiej Sieci Komputerowej „OLMAN” w Olsztynie
R E G U L A M I N
RADY UŻYTKOWNIKÓW
MIEJSKIEJ SIECI KOMPUTEROWEJ „OLMAN”
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Rada Użytkowników Miejskiej Sieci Komputerowej OLMAN w Olsztynie, zwana dalej Radą Użytkowników, jest organem opiniodawczo-stanowiącym Miejskiej Sieci Komputerowej OLMAN.
Kadencja Rady Użytkowników trwa trzy lata.
Miejska Sieć Komputerowa OLMAN w Olsztynie, zwana dalej Siecią Miejską, jest zespołem środków technicznych i organizacyjnych, służących do świadczenia usług teleinformatycznych na bazie infrastruktury własnej, jak i innych operatorów telekomunikacyjnych.
SKŁAD RADY UŻYTKOWNIKÓW
§ 2
- W skład Rady Użytkowników wchodzą:
- Zarządzający Miejskiej Sieci Komputerowej OLMAN, zwany dalej Zarządzającym
- Koordynator Miejskiej Sieci Komputerowej OLMAN, zwany dalej Koordynatorem
oraz przedstawiciele instytucji wchodzących w skład Porozumienia w sprawie rozwoju, utrzymania i eksploatacji Miejskiej Sieci Komputerowej OLMAN w Olsztynie w liczbie:
- czterech przedstawicieli Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, jako jednostki wiodącej Sieci Miejskiej,
- po jednym przedstawicielu każdego z pozostałych sygnatariuszy Porozumienia.
- Rada Użytkowników wybiera spośród swego grona Przewodniczącego oraz dwóch Wiceprzewodniczących. Wybór następuje na pierwszym spotkaniu w kadencji Rady Użytkowników, w głosowaniu tajnym, spośród obecnych przedstawicieli Rady Użytkowników, po uprzednim przedstawieniu kandydatów. Decyduje zwykła większość głosów. W przypadku równej ilości głosów decyduje głos Zarządzającego.
- Przewodniczący, dwóch Wiceprzewodniczących oraz Koordynator tworzą Prezydium Rady. Kompetencje i zadania Prezydium określa Rada Użytkowników stosowną uchwałą.
- Rada Użytkowników może wybierać ze swego grona komisje dla opracowania określonych zagadnień. Rada Użytkowników może również zasięgać opinii specjalistów spoza członków Rady Użytkowników i w miarę potrzeb zapraszać ich na swoje posiedzenia z głosem doradczym.
- Przedstawiciela do Rady Użytkowników na kadencję wyznacza kierownik instytucji w drodze pisemnego zawiadomienia Przewodniczącego.
- Rada Użytkowników zgodnie uznaje przedstawiciela Zespołu Szkół Elektronicznych i Telekomunikacyjnych reprezentantem interesów publicznych szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z obszaru miasta Olsztyna.
- Rada Użytkowników może zmniejszyć lub poszerzyć swój skład o kolejnych przedstawicieli w drodze przyjęcia stosownej uchwały.
- Zmiana składu osobowego Rady Użytkowników w trakcie kadencji następuje na podstawie decyzji kierownika instytucji delegującej członka Rady Użytkowników.
- Rada Użytkowników może wnioskować o zmianę członka Rady.
- Między posiedzeniami Rady szczególnie pilne decyzje może podjąć w jej imieniu Prezydium. Powinno ono jednak na najbliższym posiedzeniu Rady poinformować dlaczego i jakie decyzje podjęło. Rada ma obowiązek przyjąć te decyzje do akceptującej wiadomości lub uzasadnić odmowę takiej akceptacji.
ZADANIA RADY UŻYTKOWNIKÓW
§ 3
Zakres zadań Rady Użytkowników obejmuje sprawy dotyczące budowy, utrzymania i rozwoju Sieci Miejskiej, a w szczególności:
- opiniowanie zasad odpłatności za usługi świadczone przez Sieć Miejską,
- podejmowanie decyzji o sposobie i warunkach przyjęcia do Rady Użytkowników nowych przedstawicieli Uczestników Sieci Miejskiej,
- ustalanie harmonogramów działań inwestycyjnych i wniosków inwestycyjnych dotyczących Sieci Miejskiej oraz przyjmowanie sprawozdań z ich realizacji,
- ustalanie planów rozwoju i utrzymania Sieci Miejskiej,
- ocena sprawozdań rzeczowych i finansowych z działalności Sieci Miejskiej, przygotowanych przez Koordynatora,
- przyjmowanie wniosków pokontrolnych organów kontrolujących eksploatację Sieci Miejskiej,
- rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządzającego, złożonych przez użytkowników, których sieci lokalne są przyłączone do Sieci Miejskiej,
- rozstrzyganie kwestii spornych powstałych między użytkownikami Sieci Miejskiej,
- opiniowanie aktów normujących zarządzanie Siecią Miejską,
- rozpatrywanie innych spraw przedstawionych do zaopiniowania przez Zarządzającego, Przewodniczącego Rady, Wiceprzewodniczących Rady lub jej członków.
§ 4
Rada Użytkowników może przedstawić z własnej inicjatywy Zarządzającemu opinię w określonej sprawie wchodzącej w zakres jej zadań.
TRYB PRACY RADY UŻYTKOWNIKÓW
§ 5
- Posiedzenia Rady Użytkowników zwoływane są przez jej Przewodniczącego w miarę potrzeby (jednak nie rzadziej niż dwa razy w roku) lub w ciągu 14 dni na pisemny wniosek co najmniej 5 członków Rady, złożony Przewodniczącemu Rady. Wnioskodawcy powinni podać uzasadnienie konieczności zwołania posiedzenia oraz proponowany temat posiedzenia.
- Posiedzenia Rady Użytkowników prowadzi Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący.
- Przewodniczący ustala termin posiedzenia Rady Użytkowników, o którym powiadamia jej członków najpóźniej 7 dni przed dniem posiedzenia.
- Przewodniczący proponuje porządek posiedzenia Rady Użytkowników, który jest dostarczany jej członkom najpóźniej 3 dni przed dniem posiedzenia. Członkowie Rady Użytkowników mogą zgłosić Przewodniczącemu propozycje dotyczące zmian lub dodatkowych punktów do omówienia na posiedzeniu.
- Przewodniczący jest odpowiedzialny za zgodną z regulaminem działalność Rady Użytkowników.
- W posiedzeniach bierze udział Administrator Miejskiej Sieci Komputerowej OLMAN, bez prawa głosowania.
- Na posiedzenie Rady Użytkowników jej Przewodniczący może zaprosić inne osoby. Nie mają one prawa do głosowania.
§ 6
- Rada Użytkowników ustala decyzję w drodze głosowania.
- Głosowanie jest ważne, jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej połowa członków Rady Użytkowników.
- Decyzje Rady Użytkowników podejmowane są zwykłą większością głosów.
- W razie równej liczby głosów, rozstrzyga głos Przewodniczącego.
- Decyzje podjęte przez Radę Użytkowników formułowane są w formie uchwał, opatrzonych numerem, tematem i datą podjęcia,
- Osobie wchodzącej w skład Rady Użytkowników, która nie zgadza się z podjętą uchwałą, przysługuje prawo wniesienia do protokołu zdania odrębnego.
§ 7
- Posiedzenia Rady Użytkowników są protokołowane.
- Do protokołu załącza się uchwały przyjęte przez Radę Użytkowników i inne dokumenty przygotowane na posiedzenie.
- Każdy członek Rady Użytkowników otrzymuje jeden egzemplarz protokołu z posiedzenia na następnym posiedzeniu Rady Użytkowników.
- Materiały załączone do protokołów i uchwał oraz sprawy omawiane na posiedzeniach Rady Użytkowników mają charakter poufny.
§ 8
Regulamin wchodzi w życie z dniem 27 maja 2004 r.